← Timeline
Avatar
Moshe Yanovskiy
(updated )

Попытка - не пытка.
В ситуации когда по опросам национальный и "рак- ло биби" лагеря идут вровень- самое время попытаться выбить из Ликуда ну хоть какие разумные обещания. Не факт что удастся. Если удастся, не факт, что они их выполнят. Но даже само обсуждение поможет сдвинуть систему в разумном направлении...
Тут недавно решил попробовать "активировать" Нира Барката который потребовал уволить после выборов юрсоветницу и разделить сам ее пост. Написал с коллегами письмо поддержки в которое добавил - идея "1+1=4" (то есть по сути - разбудить и привести на выборы "спящих" ликудников) не сработает без внятных обязательств Ликуда сделать ну хоть что-то принципиальное и важное. Отправил письмо перед Йом Кипуром.
Теперь попробуем разослать аналогичные но с большим числом требований письма другим ведущим кандидатам Ликуда (впрочем и некоторым "заднескамеечникам" типа Ариэля Кальнера).
Кто хочет - может попробовать составить аналогичное по своему вкусу и в соответствии с порядком приоритетов. Я второпях не включил требования по экономике (коллеги сказали что сложное не поймут, а простое Биби уже обещал, я не согласен, но у меня то письмо коллективное).
В общем вот текст - как первый драфт. Мейлы кому слать буду дополнять в комментариях.

לכבוד חבר הכנסת  ניר ברקת

שלום וברכה,

אנו, פעילי ליכוד ותיקים, מודים לך על דרישתו להחליף בהקדם האפשרי את היועצת המשפטית לממשלה ותומכים בדרישה זו מכל הלב. מעבר לכך, אנחנו קוראים לבטל לחלוטין את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. זהו תפקיד מוזר ומזיק, שאיננו קיים בשום משטר דמוקרטי מפותח בעולם.

בימים אלה, ימי מערכת הבחירות לכנסת ה-25, האתגר העומד בפנינו הוא "לעורר" את הליכודניקים ה-"רדומים" ולהביאם לקלפי. הבעיה היא, שרבים ממצביעי הליכוד הוותיקים אינם מרגישים תמיכה ומענה מספקים מצד ראשי התנועה, דווקא בדברים הכי מרכזיים בחייהם ובהשקפת עולמם. חייבים לתת להם את המענה הזה.

אנחנו בטוחים, כי הצהרה חד-משמעית בעניין תפקיד היועץ המשפטי וכן בדבר התוכניות המפורטות להלן, תביא לקלפי של הליכוד הן את המצביעים הוותיקים ("הרדומים") והן מצביעים רבים אחרים, שנמנעו עד עתה להצביע למפלגתנו.

לדוגמה, על ראשי הליכוד לצאת בהכרזה על כוונתם ליזום את התיקון לסעיף 4 של חוק היסוד "כבוד האדם וחירותו", באופן שחוק זה יקבע בצורה ברורה ומפורשת:

(1) לכל אזרח יש זכות להגן על עצמו ועל משפחתו, כולל באמצעות ירי, במקרים המוגדרים בתור "גנב הבא במחתרת" (רצוי מאוד להרחיב את ההגדרה גם למקרה של פריצה לכלי רכב)

(2) לכל אזרח יש זכות להגן באמצעות כלי נשקו על אנשים אחרים, אם הם מותקפים ונמצאים בסכנה מיידית וממשית. אזרח שמגן על חברו, איננו חייב להוכיח שירי בתוקף היה מוצדק חובת ההוכחה במקרה זה תחול על הפרקליטות  .

בנוסף, חשוב מאוד שינתנו כבר עכשיו הבטחות ברורות בנושאים הבאים:

· בעניין הכוונה להחלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון.

· בעניין רפורמה משפטית: מעבר למינוי שופטים והעברתם מתפקידם על ידי ממשלה וכנסת.

· בעניין המהלכים שיאפשרו להגן על צה"ל מהטרור המשפטי.

· בעניין המהלכים הפרקטיים שינקטו כדי להחזיר את המשילות בנגב וכדי לפרוק את ארגוני הפשע, בפרט במגזר הערבי, מנשק בלתי חוקי (כולל נשק של "משפחות נורמטיביות בחברה הערבית", כהגדרתו של השר בר-לב)

אנחנו בטוחים, שהצהרות חד-משמעיות בנושאים קריטיים אלו ואחרים יביאו מצביעים רבים לתנועת הליכוד. אנו מאחלים לך ולכל תנועת הליכוד ניצחון מוחץ בבחירות הקרובות.

בברכת שנה טובה

בכבוד רב,

ד"ר משה יאנובסקי , חבר מרכז הליכוד

מר יורם לסר, חבר מרכז הליכוד

מר ויטלי וובנובוי, חבר מרכז הליכוד

ד"ר יהושע סוקול

פרופ' אלי סלוצקין

👍😀3
To react or comment  View in Web Client
Comments (4)
Avatar

אריאל קלנר #34 в списке Ликуда ariel.kallner@gmail.com

Avatar

יואב קיש yoavk@KNESSET.GOV.IL Йоав Киш

Avatar

שלמה קרעי shlomok@knesset.gov.il Шломо Караи

Avatar

יריב לוין ylevin@knesset.gov.il Ярив Левин

To react or comment  View in Web Client